Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

Παιχνίδια γνωριμίας


Ενδεικτικά παιχνίδια γνωριμίας για τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο



1) Απλό παιχνίδι γνωριμίας:  Κάνουμε ένα κύκλο γύρω από τον εαυτό μας και λέμε το όνομά μας δυνατά, γελαστά, σοβαρά, θυμωμένα και ζητάμε από τα παιδιά να το επαναλαμβάνουν.Ένα άλλο διασκεδαστικό παιχνίδι είναι να παίξουμε.

2)Το παιχνίδι με το τρενάκι: Ξεκινάει ένα παιδί λέει δυνατά το όνομα του παίρνει ένα άλλο παιδί που είναι το βαγόνι του ,λέει με τη σειρά του και αυτό του όνομα του και μετά αυτό παίρνει τρίτο παιδί-βαγόνι και το ίδιο κάνουν όλα τα υπόλοιπα παιδιά .Στη συνέχεια ζητάμε να επιλέξει το κάθε νήπιο ένα άλλο που του είναι άγνωστο ή το λιγότερο γνωστό και να φτιάξουν μια δυάδα, για να γνωριστούν καλύτερα.

3)Το παιχνίδι της καυτής πατάτας: Η νηπιαγωγός, κρατάει στα χέρια της μια μπάλα, κοιτάει ένα νήπιο και του λέει το όνομά της καθώς του πετάει την μπάλα. Το παιδί που θα πιάσει τη μπάλα κάνει το ίδιο με κάποιο άλλο ,πρέπει γρήγορα όμως να του δώσει τη μπάλα σαν ..να καίει . Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται πολλές φορές, έτσι ώστε όλα τα ονόματα της ομάδας, να ακουστούν πολλές φορές. Σε μια δεύτερη φάση του παιχνιδιού και όταν η ομάδα εξοικειωθεί περισσότερο, αυτός που πετάει την μπάλα, λέει το όνομα αυτού, στον οποίο την πετάει, κοιτώντας τον στα μάτια. Εκτός από ονόματα μπορούμε να ρωτήσουμε ότι άλλο θέλουμε (π.χ: αγαπημένο φαγητό, αγαπημένος παιδικός ήρωας, κλπ).

4)Το παιχνίδι της αραχνούλας: Η νηπιαγωγός ζητάει από τα νήπια να μεταφέρουν τα μαξιλάρια τους πιο κοντά το ένα με το άλλο για να μικρύνει ο κύκλος και να νιώσουν πιο οικεία και παίζουμε την «αραχνούλα». Η νηπιαγωγός έχει ένα κουβάρι μαλλί και δένει την άκρη του στο δάχτυλό της, αφήνει περίπου 50εκ και δένει το δάχτυλο ενός νηπίου και έτσι περνάει το κουβάρι και δένονται τα δαχτυλάκια όλων των παιδιών έτσι ενώνονται όλα στον ιστό της αράχνης διασκεδάζουν και έρχονται πιο κοντά.

5) Παιχνίδια με τα στεφάνια: Μπορούμε να ξεκινήσουμε με τα παιδιά που ήδη γνωρίζονται από πέρυσι. Σκορπίζουμε στεφάνια γυμναστικής στο πάτωμα και μπαίνει η νηπιαγωγός μέσα σε ένα       στεφάνι , τα οποία και τοποθετούμε κυκλικά , ενώ αφήνουμε το διπλανό μας αδειανό.
Τότε ρυθμικά καλούμε κάποιον με το όνομά του να καθίσει δίπλα μας λέγοντας: « Η θέση η διπλανή μου είναι αδειανή. Έλα ....Μαρία, να κάτσουμε μαζί». Έτσι με τη βοήθεια όλων ακούγονται όλα τα ονόματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου