Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Βιβλιοπρόταση Νο2

ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΦΡΑΟΥΛΙΤΣΑ (ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ..ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΕΣ)


Απ έξω και ανακατωτά (ΜΑΚΗΣ ΤΣΙΤΑΣ)



Το ποίημα που πήρε ο Χρήστος από τη δασκάλα του το έμαθε αμέσως, και μάλιστα απ’ έξω κι ανακατωτά. Γι’ αυτό και είναι ενθουσιασμένος. Δεν έχει ξαναπεί άλλη φορά ποίημα, και ιδίως μπροστά σε ξένους ανθρώπους. Το λέει ξανά και ξανά, και νιώθει λίγο και σαν ηθοποιός στο θέατρο. Έτσι, όταν έρχεται η μέρα της γιορτής του σχολείου, ανεβαίνει χαρούμενος στη σκηνή για να το απαγγείλει. Θα πάνε άραγε όλα καλά; Και ποια είναι η εξαιρετική ιδέα που έχει ο αγαπημένος του παππούς;







Το βιβλίο
  • Θίγει ένα θέμα που είναι πάντα επίκαιρο σε περιόδους γιορτής στο νηπιαγωγείο (και όχι μόνο)
  • Είναι γραμμένο με χιούμορ και αναλαφρη διάθεση δίνοντας μια ευχάριστη διάσταση σε ένα θέμα, που ταλαιπωρεί πολύ μερικά παιδιά
  • Ο ήρωάς του, ο Χρήστος, είναι έτσι φτιαγμένος, ώστε πολλά παιδιά να ταυτιστούν μαζί του
  • Το ποίημα "Ο πατατοκεφτές" είναι αστείο και τα παιδιά θα το αγαπήσουν από την πρώτη στιγμή
  • Το μέγεθος της γραμματοσειράς του ειναι κατάλληλο για τις ηλικίες στις οποίες απευθύνεται
 Δραστηριότητες
  • Έχοντας το συγκεκριμένο βιβλίο στην τάξη  μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως αφορμή για διάφορες δράσεις και παιχνίδια:
  • Να δραματοποιήσουμε την ιστορία.
  • Να φτιάξουμε δικά μας αστεία στιχάκια ή ποιήματα και να τα παρουσιάσουμε στην καλοκαιρινή γιορτή.
  • Να παίξουμε γλωσσικά παιχνίδια απομνημόνευσης με ρίμες και στιχάκια.
  • Να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τα παιδιά του θέματος στο οποίο αναφέρεται "το άγχος της σκηνής"  και να προτείνουν τα παιδιά τρόπους αντιμετώπισης και λύσεις.
  • Να καταγράψουμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι τρόπους αντιμετώπισης του άγχους (που θα προτείνουν τα ίδια τα παιδιά), να το εικονογραφήσουν τα παιδιά και να το αναρτήσουμε στην τάξη, ώστε να αποτελέσει οδηγό και βοηθό τους στη διάρκεια των προβών για κάποια γιορτή στην τάξη.
  • Να αποτελέσει θέμα συζήτησης, ώστε κανένα παιδί να μην κοροϊδεύει κάποιο άλλο παιδί αν του τύχει κάτι παρόμοιο.
  • Να το χρησιμοποιήσουμε ως αφορμή για την αρχή της προετοιμασίας της καλοκαιρινής γιορτής μας.
  • Να ζωγραφίσουμε την ιστορία.

Προτάσεις
Όταν προετοιμάζουμε μια γιορτή καλό είναι να θυμόμαστε τα εξής:
  • Δεν πιέζουμε όταν κάποιο παιδί δεν επιθυμεί να λάβει μέρος. Είναι δικαίωμά του να αρνηθεί τη συμμετοχή.
  • Κάνουμε πρόβες για να παρουσιάσουμε κάτι όμορφο, χωρίς να πιέζουμε τα παιδιά με τρόπο που να νιώθουν δυσαρέσκεια.
  • Επιβραβεύουμε πολύ και συχνά και λέμε πολλά "Μπράβο" από την πρώτη στιγμή, ώστε να ενθαρρύνουμε την όλη διαδικασία.
  • Συζητάμε με τους γονείς και τους προτρέπουμε να μην πιέσουν τα παιδιά τους, αλλά να πάρουν σοβαρά την όλη διαδικασία και να τα βοηθήσουν  με όποιο τρόπο μπορούν. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν οι γονείς άτι για τα παιδιά αυτή η διαδικασία είναι κάτι σημαντικό και καλό είναι να το αντιμετωπίσουν ανάλογα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου