Για
να μπορέσει ένα παιδί να πιάσει σωστά το μολύβι θα πρέπει να
αναπτυχθούν οι μύες του στους ώμους και στα χέρια. Για να επιτευχθεί
αυτό προτρέπουμε τα μικρά παιδιά να παίρνουν μέρος σε μια σειρά από
δραστηριότητες αδρής κινητικότητας, όπως μπουσούλισμα, σκαρφάλωμα,
σπρώξιμο, ώστε οι μύες στους ώμους και τα χέρια να δυναμώσουν , να γίνουν πιο σταθεροί και κατ’ επέκταση το πιάσιμο του μολυβιού να γίνει με πιο τρόπο.
Αν
πιέσουμε το παιδί να κρατήσει το μολύβι "σωστά" πριν να είναι οργανικά
έτοιμο, τότε το πιθανότερο είναι να το δούμε να πιάνει το μολύβι με
περίεργους τρόπους, να μην μπορεί να κατευθύνει το μολύβι ή το μαρκαδόρο
και έτσι να μην μένει ευχαριστημένο με το αποτέλεσμα που φέρνει με αποτέλεσμα σταδιακά να αποφεύγει να ασχολείται με ανάλογες δραστηριότητες και σε πολλές περιπτώσεις να φτάνει σε σημείο να τις αποστρέφεται.
Τα πιο συνηθισμένα στάδια |
Δραστηριότητες που βοηθούν στην ενδυνάμωση των χεριών ( κόψιμο με ψαλίδι, πλαστελίνη, να περνάει χάντρες σε κορδόνι, άδειασμα νερού από κανάτα σε ποτήρι,πιάσιμο αντικειμένων με μανταλάκια, στίψιμο σφουγγαριού)
Ικανότητες που χρειάζονται για το σωστό κράτημα του μολυβιού
- Να προσπαθούν να πιάσουν εύθραυστα αντικείμενα (δημητριακά, ζαχαρωτα κλπ) με τα δάχτυλα ή με τσιμπιδάκι, χωρίς να τα διαλύσουν
- Να ζωγραφίσουν σε χαρτί κουζίνας (και όχι σε κανονικό χαρτί) χωρίς να το σκίσουν
- Να φτιάξουν ντόμινο με όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια χωρίς να τα ρίξουν
- Να παίξουν με σταγονόμετρο προσπαθώντας να ελέγξουν πόσες σταγόνες ρίχνουν
- Να παίζουν με σβούρες σε διάφορα μεγέθη και να επιτυγχάνουν την περιστροφή τους
- Να περιστρέφουν καρύδια ή αμύγδαλα (με το τσόφλι τους)
- Βάζουμε στο χέρι του παιδιού νομίσματα και ζητάμε να μας τα δώσει πίσω ένα-ένα χρησιμοποιώντας τον αντίχειρα και το δείκτη χωρίς όμως να του πέσουν τα άλλα από την παλάμη.
- Να τοποθετεί αντικείμενα που βρίσκονται σε κάθετη θέση το ένα πάνω στο άλλο (πχ επιτραπέζια παιχνίδια)
- Να ζωγραφίζει – γράφει σε χαρτί που βρίσκεται όρθιο απέναντί του (καβαλέτο – πίνακας κλπ)
- Να χρησιμοποιεί πλάστη για να ισιώσει μια μπάλα πλαστελίνης ή ζυμάρι (εδώ πρέπει να προσέχουμε τα χέρια να είναι ανοιχτά στο ύψος των ώμων και όχι κλειστά).
Πηγή:kindykids.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου