Πόσες φορές παρατηρούμε μικρά παιδιά να κρατούν στο χέρι τους ένα αντικείμενο και να προσποιούνται ότι είναι κάποιο ζώο ή κάποιο τελείως άσχετο αντικείμενο από αυτό που βλέπουμε εμείς; Να κρατάνε ας πούμε μια ξύλινη κουτάλα και να την κάνουν σπαθί… Μια πετσέτα να γίνεται η μπέρτα ενός μάγου ή η κάπα μιας πριγκίπισσας… Ένα μπολ να γίνεται καράβι που πλέει στη θάλασσα… και άλλα πολλά. Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν μέσω της φαντασίας και της πράξης. Τα παιδιά χρησιμοποιούν αυτά τα αντικείμενα αναπαριστώντας ότι είναι κάτι άλλο και δίνοντάς τους συνήθως διαφορετική ενέργεια και κίνηση. Το παιχνίδι δίνει στα μικρά παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν να οικοδομούν τη γνώση αλλά και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους.
Επιπλέον, μέσω του παιχνιδιού αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες .Παίζοντας παιχνίδια ρόλων πειραματίζονται με κοινωνικούς και συναισθηματικούς ρόλους της αληθινής ζωής και μαθαίνουν πώς να μοιράζονται ρόλους και να επιλύουν ένα πρόβλημα. Σταδιακά αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα και τη θέση του άλλου που έχουν απέναντί τους(ενσυναίσθηση).
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι αναπτύσσουν τη λεπτή και αδρή κινητικότητα, καθώς και την αίσθηση του σώματος τους απέναντι στους άλλους και στον χώρο. Το να ντύσει ένα κοριτσάκι μια κούκλα για παράδειγμα, βοηθάει την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, ενώ το να προσποιηθεί ότι παίζει κουτσό και σχοινάκι βοηθάει στην ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας.
Το παιχνίδι βοηθά στην ανάπτυξη του λεξιλογίου τους, καθώς την ώρα του παιχνιδιού το παιδί χρησιμοποιεί λέξεις και φράσεις που πιθανόν κάτω από άλλες συνθήκες να μην χρησιμοποιούσε.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού επιλύουν σύνθετα προβλήματα και αντιλαμβάνονται εμπειρικά κάποιες μαθηματικές αρχές. Δύο τρόποι για την οικοδόμηση των ικανοτήτων αυτών είναι τα τουβλάκια και τα παζλ, καθώς έρχονται αντιμέτωπα με γεωματρικές αρχές και σχήματα και επιλύουν μαθηματικά προβλήματα κατά τη δημιουργία ενός παζλ.
Τέλος, αναπτύσουν τη λογική τους σκέψη, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, στοιχεία πολύ σημαντικά που δεν πρέπει να χαθούν στην εποχή της τεχνολογίας που ζούμε. Επομένως, δώστε στα παιδιά απλά υλικά, ακόμα και τα άχρηστα ώστε να παίξουν το μανάβικο, το σούπερ μάρκετ, το σχολείο, την οικογένεια, το γιατρό, το σχολείο, το ζωολογικό κήπο και ότι άλλο θέλει η φαντασία τους.
Πηγή: kindykids.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου